August 10, 2012

TAST: Wk 32: Cast On Stitch

The TAST Stitch for the Week of Aug 6 is the Cast On Stitch.
For more information and examples, check here on Sharon B's blog.
   
  
hand embroidered sample of caston stitch

Photo Courtesy of  Pin Tangle

14 comments:

Debra Spincic said...

I hope I can settle down in the evening and work on this stitch. It is time-consuming so you are warned! But, it's a pretty stitch when done as a floral bouquet(ish) element, IMHO.

Barbara C said...

I remember doing this before, but of course not how to actually do it. Boy I love those video tutorials for the step-by-step reminder.

Cy said...

Haha, you'll never guess what...........I actually taught myself this stitch yesterday (with the help of Mary's video of course), lol. Oh boy!!! I'm actually one step ahead this week, wahoooo!!!

Cy said...

p.s. Debra, the 'stitch dictionary' link above doesn't work.

Judy S. said...

Boy, I'm going to have think about this one. Wouldn't you know there are no flowers on this SBS block. Hmmmm......

Debra Spincic said...

Fixed!

Debra Spincic said...

Add some. Problem fixed!

Debra Spincic said...

No joke. And, you can stop them when needed & hit the rewind button constantly!

Debra Spincic said...

Just couldn't wait one more day, could you??

Carol Neale-Broughton said...

In Olympian speak, if you are found to have jumped the gun you will be disqualified LOL and having watched the equestrian event this afternoon you could also have a time fault penalty as well!

Carol Neale-Broughton said...

I with you there Judy, can't find any flowers in the dessert either! We'll have to ask Angela for advice.

Cy said...

Lol, jumping the gun & the hurdles at the same time, hahaha. Don't you wish you were "in-tune" with SharonB like me.

Debra Spincic said...

Yes, it's apparent that you pushed Carol right out of the way. She was in the inner circle for a few weeks there!

Suztats said...

I LOVE the cast on stitch! Yipee!!!